Що важливе в березні ви могли пропустити з життя міста?
Весна у Запоріжжі почалась новинами про підвищення проїзду, а березень цього року завершується 5-ю сесією міської ради, на якій депутати мають вирішити чи купувати ряд техніки для комунальних підприємств, подумати над петиціями, а ще вийти з «Міжнародної асамблеї столиць та великих міст», куди входять міста СНД.
Звісно це не все, тож давайте підбивати підсумки березня.
Знову планують підвищувати вартість поїзду. На засіданні комітету з питань бюджету, депутати вирішили, що вже час підвищувати вартість проїзду. Тому з квітня 2021 року пропонують підняти вартість проїзду з 4 до 6 гривень у тролейбусах та трамваях, з 5 до 7 в автобусах і з 6 до 8 у маршрутках. Пов’язано це, начебто з підвищенням зарплат, енергоносіїв, палива та інших обов’язкових витрат, а перевізники звісно вже подали свої розрахунки до міської ради. Але цікавий факт – сьогодні вартість пального досягнула рівня, коли вартість проїзду останнього разу вирішили знизити. 28 гривень за літр, було достатньо аби міський голова особисто розпорядився зменшити вартість проїзду з 7 до 6 гривень. А останні пів року, вартість пального не підіймалась понад 23 гривні, тож теоретично у нас є піврічний запас непідвищення проїзду?
Про маршрутки взагалі окрема тема. Складається враження, що про них просто забули. По-перше, так і не встановили GPS-навігатори, по-друге, електронну оплату не запроваджують для цього виду транспорту, і по-третє, пільгові перевезення взагалі ніхто не контролює. Якщо у 2014-му році приватним перевізникам компенсували 5 мільйонів гривень за проїзд пільговиків, то у 2017 ця сума вже складала 20 мільйонів. У 2021-му році на це планують виділити 10 мільйонів. Але попри ці виплати, кожен з пасажирів як мінімум раз був свідком скандалу між пільговиком та водієм, через відмову водія перевозити пільгові категорії громадян, як це має бути – безкоштовно, адже за них же сплатили з міського бюджету.
Корпус дитячої лікарні добудують за 50 мільйонів. Якщо не вдаватись до деталей, то все наче чудово. Але і цього разу не обійшлось без «але». Така масштабна закупівля має обов’язково проводитись за конкурсом, щоб мінімізувати корупційні ризики, та за можливості знайти більш вигідну пропозицію і таким чином зекономити бюджетні кошти. Проте, цю закупівлю замовили без конкурсу, використавши спеціальну постанову Кабінету Міністрів, яка визначає здійснення закупівель за спрощеною процедурою, тобто без проведення конкурсних процедур, якщо ці закупівлі належать до боротьби із Covid-19. І навіть якщо сам корпус планують зробити для хворих на Covid-19, то все одно згідно постанови, будівництво та ремонт приміщень не підпадає під спрощену процедуру. Але цю закупівлю позначали як «боротьба із Covid-19»
Тепер лікарню буде ремонтувати ТОВ “Гарант-Строй 2007”, яке має провести ряд демонтажних робіт та відремонтувати покрівлю, підлогу, водопровід, каналізацію, провести оздоблення та утеплення фасадів, замінити вікна та двері, провести внутрішнє оздоблення, замінити ліфт, виконати монтаж медичного обладнання (опромінювача бактерицидного, приладу для електрофорезу та ін.), системи опалення, вентиляції, пожежної сигналізації, провести роботи з електричним освітленням та постачанням. Словом повністю реконструювати корпус.
ТОВ “Гарант-Строй 2007” є «улюбленцем» у міській та обласній раді, адже регулярно отримує там підряди.
У міській раді вирішили вийти з «Міжнародної асамблеї столиць та великих міст». Такий проєкт рішення зареєстрували до розгляду на 5-й сесії. Асамблея є міжнародною тільки в рамках СНД і фактично використовується, як один із багатьох способів збирати «разом» для співпраці міста колишнього СРСР. Членами «Міжнародної асамблеї столиць та великих міст» є Мінськ, Москва, Хабаровськ, Самара, Харків, Миколаїв, Дніпро, Херсон, Нур-Султан та інші, загалом же 87 міст з 9 країн. Однак чому вирішили вийти тільки зараз?
Пояснили це тим, що помітили, що Запоріжжя є членом асамблеї тільки нещодавно, бо членські внески не сплачували з 2014-го року, і думали, що вже не є членами цієї структури.
Читайте детальніше про огляд проєктів рішень міської ради тут.
Для відстеження громадського транспорту, змінили додаток.
Тепер, замість «DozorCity», використовуватимуть «EasyWay». На сервісі вже декілька років була доступною інформація про запорізький транспорт, але тепер на нього перейшли офіційно. Це пов’язано з тим, що закінчився термін дії договору з ТОВ «Дозор Україна», яке здійснювало обслуговування додатку «DozorCity» для Запоріжжя. У зв’язку з цим у Запоріжелектротрансі оголошували тендер на закупівлю послуг з комплексного супроводження системи контролю та оптимізації руху, але вочевидь вирішили «віддати» цей тендер спеціально утвореному комунальному підприємству «Запорізький центр диспетчеризації громадського транспорту». Оскільки процедура передбачає конкурс на закупівлі, і виграти його має найвигідніша пропозиція через систему Prozoroo, то тендер скасували, бо вигіднішу пропозицію надало ТОВ «Дозор Україна», але напевно вигода для міста не входила у ці плани. Згодом тендер поновили і прописали там дискримінаційні пункти, що стосуються надання учасниками конкурсу таких документів :
Поки цей тендер не проведено, скасували його під приводом відсутності потреби в закупівлі послуг з відповідними технічними характеристиками.
З міського бюджету профінансують Збройні сили та Національну гвардію
Силові структури, що розташовані у м. Запоріжжі фінансують вже щонайменше 5 років. Усе це в рамках шефської допомоги, яку запровадили у 2016-му році указом президента. На 2021-й рік, депутати планують виділити 2,3 млн гривень для:
А загалом за останні 5 років, сума допомоги складе 19 мільйонів гривень.
Детальніше про те, на що витратили гроші у попередніх роках, читайте тут
Порушення Закону «Про доступ до публічної інформації».
Кожного разу у міській раді, перед сесією публікують проєкти рішень із запізненням. Не всі, але значну частину загального порядку денного починають оприлюднювати, коли вже закінчився термін оприлюднення. Бо згідно Закону, публікувати проєкти рішень місцевих рад, мають не пізніше ніж за 10 днів до сесії, на якій їх планують ухвалювати. Так наприклад, після вказаної на сайті міської ради останньої дати публікацій проєктів рішень, а саме 17-го березня 17:00, продовжували з’являтись інші проєкти, які напевно у міській раді не розглядають як суспільно важливі, щоб громадськість встигла з ними ознайомитись. До цього списку увійшли:
Так минув місяць, а вже скоро чекайте наш аналітичний огляд рішень 5-ї сесії.
Антон Літвіненко,
журналіст мережі центрів громадського контролю “Дій”
—
Публікація створена у рамках проекту центрів громадського контролю «Дій!» – проект, який реалізовується у 5-ти містах України (Тернопіль, Вінниця, Запоріжжя, Краматорськ, Маріуполь) за фінансової підтримки чеської організації People in Need, Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у рамках програми «Transition Promotion Program» та Посольства Королівства Нідерланди в Україні. Зміст цієї статті є авторським та не обов’язково збігається з позицією донорських організацій.
Для здійснення благодійного платежу на користь ГО “ДІЙ-Тернопіль” перейдіть за посиланням
https://api.fondy.eu/s/ehV02qKDw?_ga=2.77068060.863014627.1607679474-880978449.1607441551