Система «Дозор-сіті» зайшла в Запоріжжя у 2017 році, коли її розробник – фірма «Дозор Україна» отримала замовлення на встановлення системи глобальної навігації та глобального позиціонування вартістю 1,95 млн грн. По результату, фірма встановила датчики GPS-контролю на комунальний транспорт, електронні табло з прогнозуванням приїзду транспорту, тощо.
Потім кілька років фірма отримувала замовлення на підтримку цих систем, але далі щось пішло не так. І вона втрачає ринок на користь комунального підприємства.
Спочатку все було добре і «Дозор» комплексно займався практично усіма питаннями пов’язаними з громадським транспортом по доступній для міста ціні. Це нововведення навіть рекламували на дуууже лояльному до Буряка ТВ-5. Але, зараз коли настав час продовжувати договори за процедурою нового конкурсу, раптово, додаток перестає працювати. Бо у структурах міської ради вирішили, що цей підряд можна забрати собі, і виконати його майже в 2 рази дорожче.
А тепер детальніше:
Вже після договору з «Дозор», в лютому 2018-го року, в Запоріжжі створили профільне комунальне підприємство – «Запорізький центр диспетчеризації громадського транспорту». Підприємство комплексно має займатись фактично усіма питаннями, пов’язаними з громадським транспортом, від організації руху до забезпечення роботи інформаційних систем.
Та до 2020 року систему GPS-контролю стабільно обслуговувало «Дозор Україна» і отримувало відповідні замовлення через систему «Прозоро». Але на 2021-й рік підрядника вирішили змінити. На практиці це зафіксувалося участю комунального підприємства у відповідному тендері на обслуговування системи GPS-моніторингу та диспетчеризації транспорту вартістю 864 тис грн від 23 грудня. Тоді на закупівлю подалося два учасники – КП «Запорізький центр диспетчеризації громадського транспорту» з ціновою пропозицією у 851 тис. грн, та ТОВ «Дозор Україна» зі значно меншою ціною у 486 тис. грн. Проте 15 січня 2021 року тендер було скасовано через «відсутність потреби в закупівлі послуг з відповідними технічними характеристиками».
А за кілька днів після відміни закупівлі, КП «Запоріжелектротранс», 18-го січня 2021 року знову оголосило тендер, на закупівлю послуг комплексного супроводження системи контролю та оптимізації руху, вартістю 792 тис. грн.
В порівнянні між цими двома замовленнями, в січневому тендері кількісний обсяг замовлених виконання робіт чи послуг було зменшено на 225 одиниць, до 2475
Натомість додатково прописали ряд нових вимог:
А ще, у вимогах до учасників додалося кілька пунктів, з яких – необхідність подання довідки «про можливість підключення до існуючої системи табло прогнозування прибуття транспорту на зупинку» від підприємства власника обладнання-споруди, або довідку, що свідчить про встановлені раніше табло прогнозування прибуття транспорту на зупинку у кількості не менше 16 одиниць
Табло, які ТОВ «Дозор Україна» встановили у місті ще в 2017 році, – передали на баланс новоутвореного КП «Запорізький центр диспетчеризації громадського транспорту». Тобто, власником системи прогнозування прибуття транспорту нині є учасник тендеру і цей же учасник має надавати фактично дозвіл своїм конкурентам, що явно дискримінація.
На ці та інші дискримінаційні умови в закупівлі вказало і саме ТОВ «Дозор-Україна» – як на такі, що спеціально прописані саме під КП «Запорізький центр диспетчеризації громадського транспорту».
У «Дозорі» визначили перелік документів, якими на їх думку ставлять учасників у нерівні умови:
З пропозицією усунути ці вимоги, «Дозор» звертався до замовника (Запоріжелектротрансу). Але, як вказано у відповіді на звернення: «через сплив періоду уточнень 22 січня, ці вимоги не були задоволені замовником», а закупівлю знову було скасовано у зв’язку, начебто у «відсутністю потреби у закупівлі за певними технічними характеристиками».
Враховуючи усі аспекти цієї ситуації, можна сміливо робити висновок – тендер прописали для «своїх», з метою перевести всю систему обліку і функціонування транспорту, з її численними підрядами, на окреме комунальне підприємство. Підконтрольне підприємство, яке буде отримувати усі «потрібні» замовлення.
За даними системи YouControl:
КП “Запорізький центр диспетчеризації громадського транспорту” створено в лютому 2018 року, засновником підприємства є Запорізька міська рада. Впродовж свого існування підприємство виступало як учасник лише в трьох закупівлях, а замовником послуг у всіх випадках було “Запоріжелектротранс”.
Сергій Куленко – журналіст мережі центрів громадського контролю «Дій!»
—
Публікація створена у рамках проекту центрів громадського контролю «Дій!» – проект, який реалізовується у 5-ти містах України (Тернопіль, Вінниця, Запоріжжя, Краматорськ, Маріуполь) за фінансової підтримки чеської організації People in Need, Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у рамках програми «Transition Promotion Program» та Посольства Королівства Нідерланди в Україні. Зміст цієї статті є авторським та не обов’язково збігається з позицією донорських організацій.
Для здійснення благодійного платежу на користь ГО “ДІЙ-Тернопіль” перейдіть за посиланням
https://api.fondy.eu/s/ehV02qKDw?_ga=2.77068060.863014627.1607679474-880978449.1607441551