На сьогодні, Україна поступово повертається до умов «до карантинного» життя, звичайно, зберігаючи певні обмеження. Зокрема одним із них є, необхідність перевезення пасажирів на кількість сидячих місць у транспорті.
При цьому, Постановлю Кабміну №1236 від 9 грудня 2020 року, яка вимагає цього, не встановлено, як саме водії мають здійснювати контроль за наповненістю сидячих місць. Тож фактично, «правило передніх дверей» вигадали вже на місцях, щоб було зручніше контролювати пасажиропотік. Тому одним із карантинних нововведень у багатьох містах України став пропуск пасажирів в громадський транспорт виключно через передні двері.
Тим часом в інтернеті, це одна з болючих тем для користувачів громадським транспортом.
Пасажири скаржаться на незручності, пишуть петиції та звертаються до перевізників. Проте в більшості випадків – це марно. Іншого способу “контролю” перевізники не вигадали.
От і в Запоріжжі, також вирішили контролювати пропуск пасажирів саме таким чином. Відповідне рішення було прийнято на засіданні місцевої комісії з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій ще в першій половині 2020 року. В тому, що так зручніше, впевнені й донині, а як ще пояснити, що це обмеження досі діє? При цьому, самі водії, попри заборону, іноді допускають відкриття усіх дверей свого транспортного засобу, даючи зробити висновок, що не все так зручно, як мало б бути в теорії.
У Вінниці, генеральний директор «Вінницької транспортної компанії» Михайло Луценко зазначив: «рішення про те щоб пускати / випускати пасажирів у транспорт можна тільки через передні двері було потрібно, щоб контролювати кількість пасажирів у транспорті».
«Поки карантин діє, тому і можлива робота тільки через передні двері. Коли буде офіційний дозвіл від Кабміну, ми знімемо це обмеження», – розповів Юрій Папач, генеральний директор КП «Запорожелектротранс».
Більшість областей України знаходяться у «зеленій зони» і більшість міст відмовляються від цього правила, наприклад такі, як Вінниця, Дніпро, Київ. Оскільки відкриття тільки передніх дверей доставляє багато незручностей, а водії все одно беруть більшу кількість пасажирів, ніж передбачено сидячих місць.
У Запоріжжі, щоб вийти через середні чи задні двері муніципального транспорту, потрібно завчасно сповістити про це водія. Зазвичай вхід та вихід із транспорту здійснюється лише через передні двері, але іноді трапляється, що водії відчиняють усі троє дверей (всупереч заборони перевізника). При цьому, кількість сидячих місць не контролюється і пасажири стоячи їдуть вздовж усього автобусу, а водії чомусь вимагають сплачувати проїзд готівкою, при тому, що в усьому муніципальному транспорті встановили термінали для електронної сплати проїзду.
Місцева комісія з питань техногенно-екологічної безпеки і надзвичайних ситуацій міста, не поспішає приймати рішення спрямоване на вирішення цих незручностей. Враховуючи річний досвід карантинних обмежень, навряд чи можна сподіватись, що керівництво перевізників вигадає новий спосіб контролювати кількість пасажирів, проте варто визнати, що не всі вони взагалі це контролюють, а скоріше роблять вигляд. Якщо знову буде запроваджено локдаун – це одна справа, інша – якщо карантинні обмеження послаблюють, а покращувати сервіс навіть таким простим способом, як відкривання дверей навіть не думають. І тут двоякі відчуття, або перевізники дійсно контролюють кількість пасажирів відповідно до кількості місць для сидіння, або перестають займатись імітацією дотримання правил.
Аліна Родіна
ЦГК «Дій – Запоріжжя»
Для здійснення благодійного платежу на користь ГО “ДІЙ-Тернопіль” перейдіть за посиланням
https://api.fondy.eu/s/ehV02qKDw?_ga=2.77068060.863014627.1607679474-880978449.1607441551