БУТИ ЧИ НЕ БУТИ. Питання нічного транспорту обговорюється завжди. Причому не тільки запоріжцями, а й місцевою владою. У 2014 році на сайті Запорізької мерії навіть збирали підписи щодо введення нічного маршрутного таксі (з опівночі до четвертої години ранку). Проте, як ви самі бачите, результату це не дало. На дворі 21-й рік. А маршрутки не те, що не подовжили, а взагалі стали ходити ще рідше.
До речі, того ж року був ще один варіант від одного з тодішніх депутатів. Зробити нічні маршрутки, щоправда, по 10 гривень. Нагадаємо, що на той час проїзд у маршрутному таксі був до 3 грн. Тож, втричі більше. Чи згідні були б зараз люди сплачувати потрійну вартість транспорту? Питання відкрите. Але, давайте розглянемо ще кілька альтернатив.
НЕ ВСЕ ТАК ПРОСТО: ЯК ПРАЦЮЄ ТРАНСПОРТ У СУСІДІВ?
Практика, яка існує в Україні — нічні чергові рейси трамваїв і тролейбусів. Тобто містом продовжують курсувати кілька трамвайних вагонів і тролейбусів. Маршруток немає, адже це приватне перевезення.
Однак, на дивлячись на це, у тому ж Львові вночі курсують не тролейбуси, а маршрутки. Дніпро у тому ж числі. А у Києві взагалі, Південний вокзал з міжнародним аеропортом Бориспіль, не перший рік так курсує. Цілодобово. І жодних фінансових труднощів не зазнає. Схоже, що в Запорізькій мерії просто не хочуть займатися цим питанням.
ЦЕ НЕ ПРИБУТКОВО ДЛЯ ПЕРЕВІЗНИКА
Нічні маршрути зазвичай є інакшими, ніж денні. Безперечно, кількість пасажирів мала. Але, давайте не забувати, що прибутковість, комерційна вигода – не є основним критерієм. Першочергова задача – соціальні функції. Саме перевезення.
Проблема нічного громадського транспорту у Запоріжжі є сьогодні системною. Передусім, вони спричинені неефективністю, непрозорістю та подекуди відвертою корумпованістю комунальних підприємств.
Але, як люблять казати депутати: “До цього питання можна буде повернутися пізніше”. І не знаємо як влада, але “Дій” точно повернеться.
__
Публікація створена у рамках проекту центрів громадського контролю «Дій!» – проект, який реалізовується у 5-ти містах України (Тернопіль, Вінниця, Запоріжжя, Краматорськ, Маріуполь) за фінансової підтримки чеської організації People in Need, Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у рамках програми «Transition Promotion Program» . Зміст цієї статті є авторським та не обов’язково збігається з позицією донорських організацій.
Для здійснення благодійного платежу на користь ГО “ДІЙ-Тернопіль” перейдіть за посиланням
https://api.fondy.eu/s/ehV02qKDw?_ga=2.77068060.863014627.1607679474-880978449.1607441551