Україна займає четверте місце (серед країн з населенням більше 30 млн людей) з найвищим показником щорічних поїздок громадським транспортом на душу населення. Про це свідчить статистика «Міжнародного союзу громадського транспорту» (організація, яка розробляє сучасні технології для громадського транспорту і дає рекомендації для їх розвитку і впровадженню). І не дивно, бо за офіційними даними, тільки в Києві, більше половини усіх поїздок здійснюються громадським транспортом. Незважаючи на чималий попит, перевізники не поспішають привабити українців якістю та комфортом транспорту.
Яка ситуація за кордоном? «Дій» провів аналіз системи громадського транспорту у деяких країнах та містах. Почнемо з найближчих сусідів.
Кожне місто має одну чи декілька транспортних компаній. Можна скористатися автобусом, метро, трамваєм чи швидкісним, повільним потягом.
Метро є тільки у столиці Польської Республіки – Варшаві. Час роботи – до опівночі, а в п’ятницю і суботу до 02:00-03:00 години. Далі – тільки автобуси (або таксі), які вночі курсують 04:30 з інтервалом 30 хв. Трамваї працюють тільки до 23 години.
Автобуси, трамваї наявні у більшості населених пунктах країни. Тролейбуси ж зустрічаються набагато рідше
Варшавські автобуси
До того ж, в Варшаві Ви можете скористатися єдиним квитком на проїзд для всіх видів громадського транспорту. Для пільгових категорій громадян діє навіть знижка — 50%. Квиток звісно, необхідно зберігати протягом усієї поїздки.
На відміну від українських перевезень, польські здійснюються лише за наявності квитка, який може бути дійсний впродовж якогось часу: хвилини, доби, вихідні. Всі системи громадського транспорту повністю автоматизовані: від відкриття дверей до покупки проїзного талона.
Незважаючи на досить розгалужену систему громадського транспорту, більша частина інфраструктури була побудована десятиліття назад. І ремонт та технічне забезпечення роботи системи відстають.
Велика частина встановлених систем громадського транспорту розташовані в центральних, міських районах. Де є достатня щільність та громадський попит.
У більш приміських районах громадський транспорт, зазвичай, зустрічається рідше. А поїздки між містами взагалі здійснюються виключно приватними перевізниками.
До того ж, наприклад в Маямі, окрім звичайного транспорту, працюють експрес автобуси. Посадка в них здійснюється одні двері, як наразі в деяких містах України. Біля входу – каса, в яку треба опустити плату або докласти картку. Слід також знати, що ні каса, ні водій решти – не видають. Тому, рекомендують, завжди мати точну суму для оплати проїзду. Місто має велику мережу
В Німеччині громадський транспорт циркулює скрізь. Але у великих містах, видів громадського транспорту набагато більше. Крім автобусів, є: міські електрички S-Bahn, підземні поїзда U-Bahn, трамваї Tram.
Берлінське метро
У робочі дні більшість ліній функціонують з 4:00 до 01:00. В інший час доби курсують нічні автобуси, які рухаються зразковими маршрутами ліній настільки, наскільки це можливо.
Загалом, інтервал руху від 5 до 15 хвилин. В залежності від доби та часу. Втім, метро працює цілодобово.
Аліна Родіна,
ЦГК «Дій – Запоріжжя»
__
Публікація створена у рамках програми стажування в центрах громадського контролю «Дій!» – проекті, який реалізовується у 5-ти містах України (Тернопіль, Вінниця, Запоріжжя, Краматорськ, Маріуполь) за фінансової підтримки чеської організації People in Need, Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у рамках програми «Transition Promotion Program» . Зміст цієї статті є авторським та не обов’язково збігається з позицією донорських організацій.
Для здійснення благодійного платежу на користь ГО “ДІЙ-Тернопіль” перейдіть за посиланням
https://api.fondy.eu/s/ehV02qKDw?_ga=2.77068060.863014627.1607679474-880978449.1607441551