Завдяки відкриттю нового філіалу, приїжджі можуть дізнатися про туристичні визначні пам’ятки та маршрути міста, актуальні події та транспортне сполучення, що є дуже зручним для тих, хто вперше в Запоріжжі. Новацією цією туристичної точки є встановлення сенсорного інформаційного кіоску, який працює як тачскрін, такі засоби вже давно є в інших туристично розвинених містах України.
Третій за рахунком філіал ТІЦ відкрився у співпраці з Visit Ukraine – об’єднанням представників туристичної трансформації України. Серед послуг цього центру:
Разом з відкриттям відбулася презентація туристичного чат-боту, який функціонуватиме на платформі Telegram. Він допоможе у орієнтуванні містом, знайти необхідну інформацію щодо туристичних локацій, архітектурних пам’ятках, активного відпочинку. У боті можливо забронювати тури чи зарезервувати місце на екскурсію, яка цікавить і це можна зробити в будь-який зручний час у декілька кліків.
Вигляд чат-боту у Telegram
Вигляд третього ТІЦ на Залізничному вокзалі “Запоріжжя-1”
Фото з Telegram каналу @ztvzpua
Туристичний інформаційний центр (ТІЦ), який фактично є комунальним підприємством, вперше відкрився 25 червня 2018 року на проспекті Соборному(зупинка транспорту вул. Сталеварів). У центрі проводяться різноманітні прес-конференції, лекції, виставки, зустрічі з відомими митцями, зустрічі з цікавими людьми, влаштовуються тематичні фестивалі. У центрі можна знайти допомогу щодо питань орієнтування у місті – де знайти комфортне житло, які місця Запоріжжя треба відвідати та де можна придбати сувенірну продукцію, вироблену місцевими майстрами.
За 3 роки роботи на КП виділили:
Сумарно виходить трохи більше 8 мільйонів гривень, не враховуючи 2021 рік. А що було зроблено за ці кошти?
Метою створення центру є популяризація позитивного іміджу міста шляхом проведення різноманітних екскурсій та веломаршрутів для бажаючих, супроводом екскурсій на 4 мовах, допомогою у розміщенні туристів з України та закордону у готелях, допомога у орієнтуванні містом, консультування щодо найбільш привабливих локацій для відвідування у першу чергу та продаж сувенірної продукції з неповторною символікою міста.
У 2020 році, другий Туристичний інформаційний центр відкрився на території Міжнародного аеропорту “Запоріжжя”.
За повідомленнями Запорізької міської ради, потягом трьох років роботи, Туристичний інформаційний центр розробив 54 туристичні продукти, а послугами ТІЦ скористалися більше 50 тис. відвідувачів, серед яких 15 тис. – туристи.
Завдяки роботі центрів, туристичний збір зріс у чотири рази та становив 2 млн. 600 тис. грн. станом на 2020 рік- розповіла Катерина Сімонова, заступник директора департаменту, начальник управління туризму Департаменту культури і туризму Запорізької міської ради, на святкуванні 2-річниці Запорізького ТІЦ.
Проте, в роботі туристичного центру, не все так гладко, як може здатись на перший погляд. Розроблене брендування міста, конференції, заходи, презентації, вказівники та інші продукти, затьмарює начальниця управління туризму Катерина Сімонова. Можна лише згадати, як вона у цьому році запустила свій блог за гроші місцевого бюджету на суму 203 тис. грн., у якому говорила про політику Росії, згадуючи О. Навального, США, а саме про Байдена і Трампа, та Україну, ковід та олімпіаду, не забуваючи при цьому насолоджуватися кальяном, бо “О, Боже, я не можу без нього жити”. За словами Катерини, ролик, який до речі йде 20 хвилин, є неофіційним, хоча потрапити на нього можна було з офіційного сайту Запорізької міської ради. На даний момент ролик на YouTube недоступний, але можна подивитися репортаж СТБ “Вікна-новини” про цей блог за посиланням. За словами самої Сімонової, то розраховувалася вона з монтажером і оператором цукерками, кавою, шоколадками, бананами, мандаринами і вечерею в кафе з кальяном. У ролику Катерина зауважила, що є “чиновницею 3 хвилі”.
Зйомка цього блогу відбулася без конкурсу, його віддали одній особі. На сайті Prozorro було п’ять дрібних закупівель на 200 тис. грн., де були монтаж і зйомка відео, а самі закупівлі подрібнили, аби не проводити конкурс. Тому слова Сімонової про розрахунок з монтажером і оператором їжею та кафе є нісенітницею.
За інформацією порталу “Наші гроші”, ФОП Білка Тарас Олександрович отримав замовлення від департаменту і підконтрольного йому КП загалом на 203 тис. грн. Основна частина послуг складає саме монтаж відео, зйомка і так далі. Водночас специфікації до договорів не оприлюднені і скільки коштує це конкретне відео невідомо. Департамент традиційно не публікує договори, або ж приховує до них специфікації.
Повертаючись до самого відео – його хронометраж 20 хв. 32 сек., з яких:
Керівниця Управління культури і туризму в Запоріжжі на YouTube каналі “Zaporizhzhia. city” розповідає нам про США, Росію, Зеленського та Добкіна. А з загального 20-ти хвилинного відео на культуру та туризм в Запоріжжі відводить лише 2 хвилини та 35 секунд. Ще 5 хвилин та 4 секунди витрачає на відбілювання своєї репутації.
І це не всі скандали, пов’язані з її ім’ям. Згідно сайту z-city.com.ua, у 2018 році вона “відписала” 700 тис. грн. чиновник свої подрузі Вікторії Іващенко на проведення Дня міста, а 500 тисяч – для участі в підготовці до міського святкування Нового року. І майже 90 тисяч гривен на участь в організації “Книголісся”.
У травні 2019 року Сімонова все з тією ж Іващенко поїхали на відпочинок в Італію. За найскромнішими підрахунками, відпочинок обійшовся чиновниці в 39 тисяч гривень. В декларації за 2018 рік з доходів у громадянки – лише майже 170 тисяч гривень зарплати. Готівки, нерухомості (окрім однієї квартири), коштовностей, годинника, а також автомобіля, цінних паперів, банківських рахунків у чиновниці немає.
Повертаючись до проведення Дня міста Запоріжжя у 2018 році – начальниця управління туризму Департаменту культури і туризму Катерина Сімонова в соціальних мережах у 2016-2017 роках називала людину з іменем Вікторія Іващенко своєю подругою та “улюбленою дівчинкою”. Подруга Катерини, Вікторія Іващенко фізичною особою-підприємцем була зареєстрована 28 серпня – за 2 дні до оголошення тендеру на проведення свята, вартістю 700 тис. грн. про що повідомлялося у системі електронних закупівель Prozorro. Про це повідомлялося на сайті zp.nashigroshi.org.
Скандал з блогом не лише залишив погані спогади та міркування щодо доцільності сказаного, а й надихнув журналіста та музиканта Тараса Васіленко (“Портал “Гвозди”) на пісню про 200 тис. грн., витрачених на блог чиновниці – подивитися цей витвір можна тут.
Проведенні закупівлі КП “Туристичний інформаційний центр” Запорізької міської ради можна переглянути за посиланням та тут і zakupki.prom.ua (найзручніше інформацію можна переглянути за останнім посиланням).
Ознайомитися з послугами та можливостями центру можна на сайті zaporizhzhia.city.
Ось такий вигляд має перший Туристичний інформаційний центр, що розташований на проспекті Соборному, 151.
Фото з сайту
На емблемі, що зображена на фото, видно поєднання кольорів – жовтого, зеленого та малинового. Ця емблема позначає туристичний центр міста.
У 2017 році в рамках програми розвитку туризму в Запоріжжі представили туристичну символіку міста. Туристичний логотип виконаний в тих же кольорах, що й офіційні символи міста — герб і прапор — жовтому, зеленому та малиновому. На стику різнокольорових смуг формується семикутна зірка. Логотип позначає перехрещення семи туристичних маршрутів. Також були окремо розроблені логотипи для кожного з семи маршрутів. Зазначається на сайті Запорізької міської ради. Туристичним слоганом міста є “Запоріжжя – сім шляхів до пригод”.
Була розроблена символіка для семи туристичних напрямів: козацького, природного, історичного, індустріального, видовищного, сакрального, подієвого Запоріжжя. З пам’ятками з усіх цих напрямках можна ознайомитися на туристичному порталі.
Діана Фоменко
__
Публікація створена у рамках проекту центрів громадського контролю «Дій!» – проект, який реалізовується у 5-ти містах України (Тернопіль, Вінниця, Запоріжжя, Краматорськ, Маріуполь) за фінансової підтримки чеської організації People in Need, Міністерства закордонних справ Чеської Республіки у рамках програми «Transition Promotion Program» . Зміст цієї статті є авторським та не обов’язково збігається з позицією донорських організацій.
Для здійснення благодійного платежу на користь ГО “ДІЙ-Тернопіль” перейдіть за посиланням
https://api.fondy.eu/s/ehV02qKDw?_ga=2.77068060.863014627.1607679474-880978449.1607441551